Kellele?
Fredy keeleringid on mõeldud lastele vanuses 4-9 eluaastat. Selle jaoks oleme koostanud kaks õppekava, üks eesti keele ja teine inglise keele õppijatele. Inglise keele õppekaval on kolm erinevat ainekava lasteaiatasemele (esimene, teine ja kolmas õppeaasta) ning kaks ainekava koolitasemele (esimene ja teine klass). See tähendab, et soovi korral on lastel võimalik koos meiega õppida koguni viis aastat järjest! Eesti keele õppekaval on hetkel kaks ainekava (esimene ja teine õppeaasta) ning need on mõeldud lasteaialastele.
Üks meie põhieesmärke on, et keeleõpe oleks lastele kättesaadav võimalikult varajases eas. On tõestatud, et lapseeas võõrkeelega kokku puutunud noored lahendavad paremini mälu-ülesandeid, mõistavad paremini teisi kultuure ning oma kultuuri olulisust, on paremate sotsiaalsete ning probleemilahendusoskustega ning on palju enesekindlamad tulevastes keeleõpingutes. Seetõttu pakumegi lastele võimalust ühineda meie ringiga juba 4aastaselt, õppida meiega kuni lasteaia lõpuni ning jätkata soovi korral õppimist ka 1. ning 2. klassis. Koolitasemel on meie ring suunatud 7-9aastastele lastele, kes ei osale veel koolipoolsetes inglise keele tundides või õpilastele, kes tahaksid kord nädalas ingliskeelses keskkonnas oma teadmisi kinnistada ning uut õppida. Selleks, et õpe oleks efektiivne, on vaja lastele turvalist ja õppimist soodustavat keskkonda. Seetõttu viime me enamuses oma tunde läbi just lasteaedades ja koolides kohapeal - nii saab laps keelt õppida lasteaia- või koolipäeva sees ühe loomuliku osana tema igapäevasest õppeprotsessist. Omale tuttavates ruumides on laps võimeline palju kiiremini keskkonnas kohanema ning on märgatvalt avatum uutele väljakutsetele. |
Miks?
Positiivne esmamulje keeleõppest on tulevikus võõrkeelte eduka õppimise ja valdamise aluseks. Lapse arengut kujundavad väga palju just nooremas eas saadud kogemused ning oskused, mistõttu on väga tähtis, et esimesed õpikogemused oleksid lapse jaoks väga mängulised ja haaravad. Lisaks sellele arendavad lapsed Fredy tundides eneseväljendusoskusi ning enesekindlust rääkida ja suhelda võõras keeles, mis tuleb tulevikus kasuks nii koolis võõrkeele tundides kui reisides võõrkeelsete inimestega suheldes.
Me tahame, et keeleõpe oleks lastele vahva ja võimalikult interaktiivne. Seetõttu kasutame oma tundides peamiselt mängulisi ning muusikalisi elemente ja peame lihtsaid dialooge. Ei ole tavapäratu, et õpetaja teretab tunnis lapsi ukulele või mõne muu pilliga. Fredy tundide lahutamatuks osaks on ka meie oma töövihiku täitmine ja meisterdame. Käeline tegevus on lapse arengus väga tähtsal kohal, parandades lapse motoorikat, keskendumisvõimet ning aitades samal ajal kinnistada õpitut läbi praktika. Meie tunnid on suurepärane viis õppida võõrkeelt vahvas ning turvalises keskkonnas, tehes tegevusi, mis lastele enim meeldivad. |
Kuidas?
Fredy tunnid toimuvad 1-2 korda nädalas väikestes keeleõppegruppides suurusega 5-14 last (enamasti 5-8). Tunni pikkus on mõeldud 40 minutit lasteaiatasemes ning 45 minutit koolitasemes. Tunni ülesehitus on vastavalt tunniteemale küll veidi erinev kuid üldjoontes järgivad nad kõik ühtset kava, et lastel oleks tunnis oma tuttav rütm.
Õpetaja tuleb tavaliselt lasteaeda/kooli koha peale, käib rühmast rühma ja kogub oma nimekirja alusel kokku ringiga liitunud lapsed. Ühiselt liigutakse õppeklassi. Pärast tunni toimumist viib õpetaja lapsed tagasi oma koduklassidesse ning saadab lapsevanematele tunnis toimunust pisikese kokkuvõtte koos tunnis läbivõetud sõnavaraga.
Lisaks lõbusatele mängudele kasutame keeleõppes palju laule ning liikumist. Muusika ja rütm toetavad võõrkeelsete sõnade ja lausete meeldejäämist, laule on lõbus korrata ning lauludes kasutatavad laused ning fraasid jäävad paremini meelde. Iga laulu sõna või fraasi juurde kuulub ka liigutus. Need lauluga kaasas käivad liigutused ja liikumine aitavad sõnade tähendusi meeles pidada. Tihti tulevad veel palju aega hiljem võõrkeele tunnis õpitud laulu lauldes meelde kõik selle teema juurde kuuluvad sõnad, sest laul on sügaval mälus ikka veel meeles.
|
MTÜ Väike Täht |